Ca urmare a protestelor din portul Constanţa, conducerea Administrației Porturilor Maritime a reacţionat şi i-a chemat la negocieri pe liderii de sindicat. Însă aceştia nu vor să poarte niciun fel de discuţii. Mai mult decât atât, acuză conducerea de incompetenţă şi de faptul că patronatul nu a consultat sindicatele atunci când a fost întocmit masterplanul pentru dezvoltarea portului.
Protestele din port au determinat şi primele reacţii. Reprezentanţii Administrației Porturilor Maritime Constanța i-au chemat pe sindicalişti la negocieri, însă aceştia refuză orice fel de discuţie cu actuala conducere a portului.
Conducerea portului motivează creşterea tarifelor de închiriere, de necesitatea stabilirii unui climat concurenţial.
„Menţionăm că, actualizarea tarifului de utilizare a domeniului portuar se va face treptat. Pe lângă nevoia de acoperire a costurilor, această măsură este dictată şi de necesitatea menţinerii unui climat concurenţial echitabil în mediul economic portuar.”
O altă problemă vizată de sindicalişti este Master Planul care ar extinde actuala zonă turistică şi zona veche a portului Constanţa. Sindicaliştii acuză că nu au fost consultaţi cu privire la această strategie de dezvoltare. Reprezentanţii consorţiului străin care şi-au asumat proiectul susţin însă contrariul.
„În vederea planificării întâlnirilor cu operatorii portuari au fost selectaţi primii 25 dintre aceştia în funcţie de volumul de mărfuri manipulate în 2013, reprezentând mai mult de 90 % din totalul mărfurilor. (…) În total, au avut loc pe parcursul proiectului 23 de întâlniri cu operatorii portuari din porturile Constanţa, Midia şi Mangalia.” se arată în comunicatul transmis de Ernst & Young.
Rămâne de văzut care va fi următoarea mişcare a sindicaliştilor din port, având în vedere că au refuzat negocieri şi purtarea unor discuţii cu conducerea Administraţiei Porturilor.
sursa foto: observator.ro
Leave a Reply