Destinaţia Sibiu promovată în cadrul târgurilor internaţionale de turism din Madrid și Stuttgart

În perioada 13 -22 ianuarie, după doi ani de restricții în organizarea de evenimente, destinația Sibiu a fost promovată la târgurile de turism Fitur Madrid și CMT Stuttgart.
Anul 2023 se anunţă un an al revenirii turismului internaţional, organizatorii de călătorii și turiștii fiind interesaţi de circuite culturale în Transilvania, city-break-uri, experienţe în natură. Interesul şi tendinţele în călătorii pentru noul sezon turistic se concentrează pe eco-turism şi turism sustenabil, experienţe de descoperire autentice şi activităţi în aer liber.

Spaniolii sunt interesați de viața urbană, activități pentru copii și drumeții

Fitur Madrid este al treilea cel mai important târg de turism din lume, după ITB Berlin şi WTM Londra, cu peste 8000 de expozanţi, 85.000 de profesionişti şi 30.000 de vizitatori. Primele trei zile sunt dedicate profesioniștilor, iar ultimele două zile publicului larg.
Pe parcursul celor cinci zile de târg, reprezentanții Asociaţiei Judeţene de Turism Sibiu au prezentat oferta turistică, cu accent pe oferta culturală, activități în natură și excursii organizate în cadrul programului „Anii Drumeţiei”.

Vizitatorii au apreciat existența zborului direct Madrid-Sibiu, operat de compania Wizz Air. Sunt interesați să călătorească în Transilvania pentru circuite culturale de 7-10 zile, vacanțe cu copii în zona Sibiului, și vacanțe active cu drumeții la altitudine în Munții Făgăraș şi Cindrel. Perioadele favorite de călătorie sunt aprilie-mai, septembrie-octombrie.

Germanii din zona Baden-Württemberg preferă sejururi cu trenul și rulota

Târgul de turism de la Stuttgart a avut peste 300.000 de vizitatori în căutare de idei de vacanță. Pe parcursul celor 9 zile tur operatorii sibieni au adus în atenția publicului oferta regiunii. Transilvania rămâne o destinație favorită pentru germani, care planifică cu precădere sejururi individuale sau în grupuri mici. Cele mai multe întrebări au fost despre circuite culturale, infrastructura de campare, posibilități de descoperire pe bicicletă sau drumeții pedestre.

Destinația Sibiu va fi promovată în perioada următoare la târgul de turism „Destinations” de la Londra, 2-5 februarie, în cadrul campaniei Discover Eco-Romania.