Într-o societate în care nici cei care au terminat o facultate nu au întotdeauna un loc de muncă, șansele de angajare a celor care nu au studii, sunt zero. Cel puțin așa arată studiile elaborate. Abandonul școlar este o problemă a României. Mulți dintre cei care renunță la școală provin din medii sărace sau din familii destrămate. Oricâte măsuri au fost luate, numărul celor care au renunțat la carte este considerabil!
Mulți tineri trăiesc în case insalubre, fără curent electric și nu au bani pentru cărți și rechizite. Alții, în schimb, odată ajunși la vârsta adolescenței renunță de bună voie la școală și aleg să-și urmeze părinții care pleacă să muncească în străinătate. Predispuși la abandonul școlar sunt și cei rămași în țară în grija unor rude sau cunoștințe apropiate care se ocupă doar supeficial de situația școlară a copiilor.
Elevii care renunță la școală, sunt deseori încurajați și de atitudinea adulților, pentru care cartea nu mai reprezintă o prioritate și nici garanția asigurării unui loc de muncă.
Rata abandonului a crescut în ultimul timp și din cauza faptului că au scăzut fondurile pe care ministerul le aloca intervenţiilor pentru prevenirea şi diminuarea situaţiilor de acest gen. Potrivit estimărilor Institutului de Statistică al UNESCO, în 2010, la nivel global, 61 de milioane de copii de vârsta învăţământului primar şi 71 de milioane de copii de gimnaziu nu mergeau la şcoală.
Leave a Reply