Arhive

A început proiectarea pentru renovarea energetică a Pavilionului Central de la Spitalul de Psihiatrie, care datează din 1860

Consiliul Județean Sibiu a emis ordinul de începere pentru proiectarea privind renovarea energetică a Pavilionului Central din cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu.

Serviciile de proiectare sunt realizate de către societatea CUBICON INVEST SRL din Cluj-Napoca și vor dura 4 luni, conform prevederilor contractului de proiectare și execuție semnat cu asocierea EURAS SRL – CUBICON INVEST SRL, prin lider EURAS SRL Satu Mare. Valoarea contractului este de 48.941.051,27 lei inclusiv TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene atrase de CJ Sibiu, prin PNRR.

Zilele acestea a fost realizată scanarea 3D pentru stabilirea dimensiunilor exterioare ale clădirii și a dimensiunilor compartimentării interioare în vederea proiectării lucrărilor de execuție. Următoarea etapă de parcurs va fi expertiza tehnică.

Principalele lucrări de execuție care se vor efectua, pe o perioadă de 17 luni, vor consta în:

  • realizarea unui termosistem care să crească eficiența energetică a clădirii
  • realizarea consolidărilor și creșterea rezistenței la risc seismic a clădirii
  • reabilitarea fațadelor clădirii
  • înlocuirea și redimensionarea instalațiilor
  • îmbunătățirea condițiilor de investigare, tratament și cazare pentru pacienți
  • creșterea siguranței pacienților și a personalului angajat, prin realizarea unor condiții igienico-sanitare la standarde europene
  • prelungirea duratei de viață a construcției „Cufărul călător” a ajuns pe Valea Târnavelor

Daniela Cîmpean a invitat elevii școlii Mihai Eminescu din Mediaș să viziteze cel mai mare muzeu în aer liber din Europa: Muzeul Astra

După ce a călătorit în Mărginimea Sibiului și Podișul Hârtibaciului, „Cufărul călător” a ajuns în capitala Văii Târnavelor, la Mediaș.

Gazdele proiectului organizat de către Muzeul Astra, cu susținerea Consiliului Județean Sibiu, au fost elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”, tema prezentării fiind pânza.

Copiii au aflat despre felul în care sunt extrase fibrele din plantele de in și cânepă, care mai apoi, prin prelucrare, ajung obiecte de îmbrăcăminte.

În cufăr s-au aflat obiectele necesare procesării fibrelor, bucăți de pânză, dar și vopsele și matrițe de imprimat: „Hainele pe care le aveți acasă pot avea o nouă viață. Cu aceste matrițe puteți aplica diverse modele pe tricouri, pantaloni sau veste, iar acestea să arate diferit. Așa, refolosim îmbrăcămintea, economisim bani și facem bine naturii”, a declarat Raluca Andrei, coordonatoarea proiectului „Cufărul călător”.

Alături de elevii medieșeni s-a aflat și Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, care le-a mărturisit copiilor că, înainte de a fi avocat și președintă, a fost învățătoare: „Mă încearcă un sentiment de bucurie de fiecare dată când intru într-o sală de clasă. Îmi creați o stare de bine pentru că vă văd dornici să aflați cât mai multe despre lumea în care trăim. Timp de cinci ani am fost învățătoare, poate cea mai frumoasă perioadă din viața mea. Astăzi veți afla despre tradițiile bunicilor și străbunicilor voștri și, alături de profesorii voștri, vă invit să vă continuați studiul în atelierele interactive pe care vi le-am pregătit în Muzeul Astra din Pădurea Dumbrava, dar și la Casa Artelor din centrul Sibiului”.

La finalul lecției deschise, atât muzeografii, cât și Daniela Cîmpean, le-au dat copiilor o temă de casă: să caute în casele bunicilor obiecte tradiționale care sunt folosite pentru prelucrarea fibrelor textile, sau vestitele „lăzi de zestre”, să le afle povestea și, mai apoi, să le-o împărtășească prietenilor și colegilor.

Proiectul „Cufărul călător” va continua în școli de pe Valea Hârtibaciului. ÎNCEPE CAMPANIA BLOOD NETWORK

SALVEAZĂ O VIAȚĂ, DONEAZĂ SÂNGE ȘI MERGI GRATUIT LA UNTOLD SAU
NEVERSEA

Organizatorii festivalurilor UNTOLD și Neversea dau startul celei mai longevive
inițiative de donare de sânge din România, BLOOD NETWORK, care a ajuns, în acest an, la a 10-a ediție. De la începutul campaniei au fost salvate peste 60.000 de vieți, cu ajutorul a peste 18.000 de donatori din întreaga țară.
Perioada de desfășurare a campaniei este cuprinsă între 18 mai și 30 iunie, iar
donatorii sunt așteptați atât la caravana mobilă, care va ajunge în 10 orașe din
România, cât și la centrele de transfuzii din țară.
DONEAZĂ LA CARAVANA MOBILĂ ȘI PRIMEȘTI BILET DE O ZI LA UNTOLD SAU
NEVERSEA

Anul acesta numărul de orașe unde fanii UNTOLD sau Neversea pot dona
sânge este de 10: București, Craiova, Giurgiu, Târgu-Mureș, Zalău, Constanța,
Târgu-Jiu, Ploiești, Cluj și Timișoara. Eroii care donează sânge la caravana mobilă, între orele 08.00 și 14.00, și se înscriu în baza de date ,,Și Eu Donez”
(reteaua.sieudonez.ro) primesc un bilet de o zi, pentru prima zi de festival la
UNTOLD sau Neversea 2024.

Donarea la caravana mobilă se face în limita capacității de recoltare.
Calendarul caravanelor mobile BLOOD NETWORK 2024
18 – 19 mai – București, Kaufland, str. Răcari 5
18 – 19 mai – Craiova, Kaufland, str. Dr. N.Sisesti, nr. 23-23A
25 – 26 mai – Giurgiu, Kaufland, Bd. Bucureşti, nr. 197
25 – 26 mai – Ploiești, Kaufland, Șoseaua Vestului, nr. 9
01 – 02 – iunie – Târgu-Mureș, Kaufland, str. Str. Gheorghe Doja, nr. 66
01 – 02 iunie – Zalău, Kaufland, Bvd. Mihai Viteazu nr. 49 pe 1-2 iunie
15 – 16 iunie – Constanța, Kaufland, Blvd. 1 Decembrie 1918, nr. 21
15 – 16 iunie – Târgu-Jiu, Kaufland, Strada Termocentralei 2A
29-30 iunie – Cluj-Napoca, Kaufland Mărăști, str. Fabricii 12
29-30 iunie – Timișoara, Kaufland, str. Gheorghe Lazăr 26
EDY CHEREJI, Co-Fondator UNTOLD Universe:
„Implicarea fanilor UNTOLD și Neversea în campania BLOOD NETWORK ne-a
surprins de fiecare dată. Ajungem la a 10-a ediție a acestei inițiative și suntem
mândri să anunțăm că am salvat, împreună cu partenerii și fanii festivalurilor
noastre, peste 60.000 de vieți. Este minunat să vedem cum pasiunea pentru muzică
se transformă într-un gest extraordinar, acela de a dona. Să donăm sânge nu este doar un act de generozitate, ci și un gest de solidaritate și compasiune față de cei din
jur. Anul acesta caravana BLOOD NETWORK va ajunge în 10 orașe din România, iar noi îi așteptăm pe oamenii de bine la caravana mobilă dar și la centrele de transfuzii
din țară. Suntem încrezători că și anul acesta mulți oameni vor dori să facă o faptă bună, să salveze o viață și să se bucure de experiențele noastre de festival, UNTOLD
sau Neversea.”
KATHARINA SCHEIDEREITER, Manager CSR Kaufland România:
„BLOOD NETWORK este deja un proiect de suflet pentru noi și cea mai
longevivă campanie de donare de sânge pe care o sprijinim. Ducem caravana mobilă în parcările magazinelor Kaufland din 10 orașe din țară, printre care se numără cele
de tradiție cum sunt Cluj-Napoca, București și Constanța, însă dorim să extindem mereu oportunitatea și către alte zone ală țării. Mă bucur că anul acesta tinerii din
Giurgiu și Târgu-Jiu vor beneficia de caravana mobilă BLOOD NETWORK și vor intra astfel în cea mai mare rețea de donatori din România. Împreună salvăm vieți și contribuim la schimbare. Îmi exprim recunoștința față de cadrele medicale implicate
în campanie, dar și față de cei peste 18.000 de donatori de până acum. Implicarea face diferența.”
Doritorii se pot înscrie prin formular, pentru a dona în Centrele de Transfuzii, accesând următoarele link-uri:
Pentru UNTOLD: https://wkf.ms/446Npkn
Pentru Neversea: https://wkf.ms/3vR9aYQ
Campania BLOOD NETWORK este realizată cu sprijinul Kaufland România, în parteneriat cu platforma „Și Eu Donez” și cu ajutorul Institutului Național De
Transfuzii Sanguine.
Neversea 2024 are loc în perioada 4 – 7 iulie în Constanța.
UNTOLD 2024 are loc între 8 și 11 august în Cluj-Napoca. Cetatea Histria, Cetatea Ulmetum și Regiunea Gastronomică Județul Constanța, obiective ce vor fi promovate la nivel național și internațional, în cadrul Programul Național „România Atractivă”!

Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat ieri Programul Național „România Atractivă”, un demers ce are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puțin cunoscute, relevante pentru istoria și cultura națională și europeană. Platforma prezintă 12 rute tematice, cuprinzând peste două sute de obiective de vizitat la nivel național, județul Constanța fiind inclus în program cu trei astfel de obiective, în vederea promovării lor la nivel național și internațional.

Astfel, în Ruta Culturală a Cetăților (promovează 31 obiective naționale) au fost incluse:

  • Cetatea Histria (sat Istria, comuna Istria), prima colonie greacă de pe țărmul de vest al Mării Negre, întemeiată în sec. al VII-lea î.Hr., a reprezentat pentru multă vreme cel mai important centru economic și cultural de la gurile Dunării;
  • Cetatea Ulmetum (comuna Pantelimon), fortificație romano-bizantină de mare importanță în transportul mărfurilor și negustorilor pe drumul central dobrogean, aici descoperindu-se urme de locuire civilă și de cetate din epoca romană sec. II – IV.
    Un al treilea obiectiv, inclus în Ruta Culturală ,,Traseul Gastronomiei Tradiționale Românești” (promovează 30 obiective naționale), este ,Regiunea Gastronomică Județul Constanța” („Arome și vinuri dobrogene”). Proiectul promovează, pe lângă diversitatea gastronomiei tradiționale locale, și evenimentele cu caracter gastronomic/etnografic/tradițional, producătorii locali de produse tradiționale, precum și meșterii populari și artizani din zonele rurale ale județului Constanța.

“Există numeroase obiective și destinații în județul Constanța de o frumusețe și valoare aparte, mai puțin cunoscute publicului. Printr-o promovare eficientă, acestea ar putea fi transformate în obiective turistice care să atragă și să fascineze pe toată perioada anului.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat programul național ‘România Atractivă’, un proiect menit să susțină turismul cultural prin punerea în lumină a sute de obiective mai puțin cunoscute, dar cu un potențial inestimabil, atât pentru România, cât și pentru Europa. Județul Constanța a fost inclus în acest program cu trei obiective remarcabile, ce ar putea atrage un flux constant de turiști și contribui astfel la dezvoltarea economică și socială a întregii regiuni.
Cetatea Histria și Cetatea Ulmetum sunt două dintre punctele de interes incluse în Ruta Culturală a Cetăților la nivel național, iar printre atracțiile remarcabile din cadrul Rutei Culturale ‘Traseul Gastronomiei Tradiționale Românești’ se află și ‘Regiunea Gastronomică Județul Constanța’, obiectiv ce completează un tablou autentic al aromelor și vinurilor deosebite ale Dobrogei.
Toate acestea au fost integrate în rute turistice personalizabile, ușor de descoperit în platforma multimedia România atractivă, urmând a fi semnalizate și pe teren, prin infrastructură rutieră specifică.
Vă invit să descoperiți bogăția și frumusețea acestor obiective remarcabile prin intermediul platformei multimedia ‘România Atractivă’. Veți regăsi informații și materiale fascinante despre istoria și tradițiile acestor locuri unice.” – Mihai Lupu, președintele Consiliului Județean Constanța.

Proiectul „România Atractivă” este implementat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene împreună cu asocierea TERRA BUILDING S.R.L. (lider) și EVENTYA Co S.R.L. (asociat), consorțiul care a câștigat licitația organizată de Minister, în anul 2022. Terra Building S.R.L. este o companie românească specializată în infrastructură rutieră, în timp ce Eventya SRL este o companie specializată în dezvoltarea de aplicații de travel.

Platforma prezintă informații multimedia (video-uri, tururi virtuale, galerii foto, animații 3D, ghiduri audio) care acoperă 5.000 de ani de istorie. În cele peste 2.000 de materiale digitale se poate descoperi, totodată, și aportul minorităților etnice care au contribuit la caracterul unic al patrimoniului cultural românesc. Cele 12 rute ale proiectului ne dezvăluie atât trecutul istoric, de la cetățile antice până la satele cu arhitectură tradițională, cât și experiențe autentice precum peisajele culturale sau deliciile culinare.

Acestea sunt disponibile atât pe website-ul oficial https://romania-atractiva.ro, cât și prin intermediul aplicației mobile „România Atractivă”.

TV Action
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.