Ca în fiecare an, profesorii care au corectat lucrările la limba și literatura română au avut motive de râs. Astfel că foile abundă cu expresii amuzante. Poezia a dat multe bătăi de cap candidaţilor de la bacalaureat, cu atât mai mult cu cât este pentru al treilea an consecutiv când genul liric se regăseşte printre cerinţele de examen.
Nici nu ști dacă să plângi sau să râzi. Cert este că unii elevi au trecut cei 12 ani de școală degeaba. Din seria perlelor la bacalaureat, dăm citire la:
,,Romanul Luceafărul este incredibil, are 175 de strofe’’
La interpretarea poeziilor, deşi autorii aleşi au fost consideraţi de profesori ca fiind accesibili, elevii s-au întrecut în perle:
„Riga Crypto era o ciupearcă cam dură, faţă de băieţelul ei Lapona Enigel”
„Nu-ţi voi lăsa decât bunăciuni după moartea ta poete”
„Luceafarul este o stea puternică dar de fapt era el Eminescu o căuta pe Veronica Micle, cât de mult o iubea pe săraca fata”.
„Ion de Eminescu are influenţe balzaciene, ce le împrumuta de la Proust”
„Romanul Luceafărul este incredibil, are 175 de strofe, este cel mai lung din poezia românescă”
„Cătălina a avut tupeul să-l refuze pe Luceafăr”
„Luceafarul, dornic de răzbunare, îi prinde pe cei doi îndrăgostiţi şi îi învăluie în ura pe care acesta a cuprins-o fiind trădat de Cătălina”
„Eminescu e cel mai mare romancier din literatura română, având poezii precum: Luceafărul…”
„Fineţea petalelor şi firavitatea florii reprezintă cât de delicate sunt femeile şi că trebuie umblat cu grijă când le ţinem în palme”
Elevii nu s-ar rezumat numai aici. Observați cum explică ei rolul verbelor la imperfect.
Verbele la imperfect sunt împrumutate de poeţi de la olteni că ei spun cu învăţai, fusei, mâncai. Şi au impresia că sunt mai şmecheri dacă le scriu în textele lor”
Rolul verbelor la imperfect e să înţelegem că autorul era la început şi nu scria chiar grozav. Mai târziu în opera artistică criticii au observat că totul a devenit perfect, mai ales verbele”
În urma centralizării notelor obţinute de absolvenţii de liceu, situaţia la nivelul judeţului Constanţa se prezintă astfel: 56. 78 % dintre absolvenţii din seria curentă – 2013-2014 – au promovat examenul de bacalaureat şi 13, 97 % dintre candidaţii din seriile anterioare au obţinut medii de promovare.
Leave a Reply