Expoziția „Călătorie în lumea stampelor din perioada Meiji. Istorie. Împăratul Meiji”, găzduită de Palatul Brukenthal, Cabinetul de Stampe, este organizată de Muzeul Național Brukenthal, în colaborare cu Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Ambasada Japoniei în România și Colecția Ukiyo-E George Șerban.
Vernisajul are loc luni, 21 februarie 2022, ora 14:00, cu prilejul Zilei Majestății Sale Împăratul Japoniei, cu participarea Excelenței Sale Dl. Hiroshi Ueda, Ambasadorul Japoniei în România.
„Călătorie în lumea stampelor din perioada Meiji. Istorie. Împăratul Meiji” face parte din programul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2022. Expoziția va fi încheiată cu un eveniment special organizat în ultimul week-end al FITS 2022.
Muzeul Național Brukenthal va găzdui un duplex expozițional cu stampe din perioada Meiji. Proiectul este cuprins în Axele culturale Brukenthal – colecții private.
“În 1868, conducătorii militari Tokugawa au fost răsturnați de susținătorii împăratului Meiji (al cărui nume înseamnă guvernare luminată), marcând sfârșitul perioadei Edo și deschizând o nouă eră de guvernare japoneză. Începând din jurul anului 1600, Japonia fusese condusă de un sistem complex cunoscut sub numele de shogunatul Tokugawa, sau pur și simplu shogunatul. Acesta a avut nominal împărați, dar aceștia erau în general onorifici fără putere reală. În schimb, Japonia era controlată de shogun, un guvernator militar care conducea din orașul Edo (numit în prezent Tokyo). Epoca shogunatului a fost adesea cunoscută sub numele de perioada Edo.
Perioada Meiji a readus împăratului puterea practică de guvernare, dar a dus, de asemenea, la instituirea unei noi forme de guvernare reprezentativă. Reformele din perioada Meiji au introdus un sistem constituțional fiind adoptate o serie de alte măsuri îndreptate spre modernizarea țării. Restaurarea Meiji a marcat, de asemenea, începutul unui nou nivel de angajament cu alte națiuni. Timp de secole, Japonia a funcționat în cadrul unei politici strict izolaționiste, care a luat sfârșit chiar înainte de perioada Meiji. Impactul interacțiunii globale avea să devină o poveste crucială de-a lungul noii ere.
Cunoscută și sub numele de Restaurația Meiji, perioada Meiji a fost epoca de la sfârșitul secolului al XIX-lea, în care Japonia a revenit la conducerea unui împărat, cunoscut sub numele de împăratul Meiji.
Pe scurt, Japonia sub împăratul Meiji a trecut, pe scurt, de la statutul de societate feudală la cel de societate modernă, capitalistă. Modernizându-și guvernul pentru a concura de la egal la egal cu marile puteri internaționale, Japonia a adoptat o constituție imperială care garanta libertăți inimaginabile până atunci. Această libertate, împreună cu importul de idei și tehnologii străine, a inversat secole de excludere și a încurajat noi forme de artă pentru această epocă.
Guvernul Meiji admira ideile occidentale și a invitat artiști străini să predea în școlile oficiale pentru a aduce în Japonia cunoștințe despre arta europeană. Încercând să proiecteze gloria statului prin intermediul artelor, guvernul Meiji a încurajat comerțul de export, care s-a dovedit a fi o sursă de publicitate pozitivă pentru națiune și de venituri pentru artă. Contingente de artizani au participat la târguri comerciale internaționale populare în Occident. Turismul din străinătate, un nou fenomen comercial, a contribuit, de asemenea, la răspândirea unei conștientizări a culturii japoneze. Numirea imperială a unor artiști remarcabili pentru a servi curtea a inspirat o nouă energie în materie de design și inovație în tehnică. Prin aceste mijloace, guvernul spera să amelioreze suferința artiștilor, care a rezultat din încetarea sprijinului istoric odată cu sfârșitul shogunatului.”
Leave a Reply