Ambarcaţiuni ultraperfomante care să consume puţin, pescari şcoliţi care să utilizeze computerul, autorităţi de stat cu flote de maşini şi şalupe. Un vis frumos pus pe hârtie de Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional pentru Pescuit. În realitate, pescarii de la Marea Neagră sunt falimentari
După ce a făcut praf Programul Operaţional pentru Pescuit 2007- 2013, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional pentru Pescuit are toate şansele să facă la fel cu P.O.P. 2014 – 2020. Cel puţin aşa reiese din prima versiune a noii stategii de implementare a standardelor europene în pescuitul costier.
Într-o totală contradicţie cu realitatea, P.O.P. 2014 – 2020 propune măsuri care dau extrem de bine pe hârtie, dar sunt imposibil de aplicat în teren. „În prezent, navele de pescuit costier de la Marea Neagră au echipamente şi instalaţii învechite, care nu mai oferă siguranţă în exploatare şi nici nu mai corespund actualelor exigenţe privind fiabilitatea, mentenanţa, manevrabilitatea, productivitatea şi normele de protecţie a mediului înconjurător, fiind necesară înlocuirea sau refacerea lor completă. În porturi nu există facilităţi de deservire a navelor de pescuit (descărcare, depozitare, vânzare, întreţinere şi reparaţii nave, aprovizionare cu combustibil, apă, gheaţă)“, se arată în materialul A.M.P.O.P. Până aici perfect adevărat, pescarii îşi riscă zi de zi viaţa, la bordul unor hârburi plutitoare.
Continuarea este, însă, măiastră. „Prin serviciile de consiliere, se va furniza consultanţă pescarilor individuali, care ar putea fi lipsiţi de instruire formală şi obişnuiţi să opereze mai degrabă intuitiv decât printr-o planificare serioasă a activităţii. Este important ca asistenţa Fondului European pentru Pescuit și Afaceri Maritime să genereze, mai degrabă… CITEȘTE MAI DEPARTE
sursa foto: observator.ro
Leave a Reply