Românii citesc greu, scriu şi mai greu şi nu ştiu sã socoteasca! Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat în mai multe ţãri ale Uniunii Europene. În timp ce în alte ţãri doar 17 la sutã dintre participantii la studiul pe educaţie au avut probleme, în România procentul urcã la 40 la sutã.
Rezultatele studiului au fost facute publice in cadrul ultimului raport realizat de catre Comisia europeana cu privire la progresele inregistrate in domeniul formarii si invatamantului.
Studiul mai arata insa si ca tarile membre si-au imbunatatit de-a lungul timpului sistemul de invatamant in domenii cheie. Dar niciun stat nu a reusit inca sa atinga toti cei cinci indicatori de referinta stabiliti in 2010.
La ora actuala Romania se confrunta inca cu un numar foarte ridicat de persoane care scriu si citesc cu dificultate.
Mai mult la noi mai predomina si probleme ca abandonul scolar.
Problema se regaseste insa si in alte state. Potrivit studiului unul din sapte tineri este predispus la abandon scolar timpuriu.
„Abandonul şcolar timpuriu continuã sã reprezinte o problemã care afecteazã un tânãr din şapte în Uniunea Europeanã şi unul din cinci elevi are în continuare competenţe reduse de citire la vârsta de 15 ani. Iatã de ce învãţãmântul şi formarea se numãrã printre obiectivele esenţiale ale strategiei Europa 2020. Avem nevoie de eforturi suplimentare din partea statelor membre pentru a ne îndeplini obiectivele comune europene”, a afirmat Androulla Vassiliou, comisar pentru educaţie, culturã, multilingvism şi tineret.
Comisarul a cerut guvernelor statelor membre sa nu fie operate reduceri la bugetele allocate invatamantului chiar daca efectele crizei financiare se resimt in continuare.
Leave a Reply